אין צורך ב50 אחוזים מהמתגייסות – לאשה

קצינת ח"ן ראשית מודה: "אין לנו צורך ב- 50 אחוזים מהמתגייסות"

הביקורת על גיוס בנות לצה"ל מתרחבת. הדעה שאין צורך בבנות בצה"ל וכי ניתן היה לעשות את כל תפקידיהן בכוח הגברי הקיים או בעובדות שכירות קבלה חיזוק ביום עיון על "נשים בצה"ל" שהתקיים מטעם הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטה העברית.

בדברה על תפקידיהן של החיילות בצבא אמרה ביום עליון זה אל"מ אמירה דותן כי "לפחות מחצית מהמתגייסות מופנות לעבודות פקידות, אך בשל התפתחות הטכנולוגית אין בכלל צורך במספר כה רב של פקידות". ומדוע בכל זאת צה"ל לא מוותר עליהן ומשחרר אותן? גם על כך ענתה קצינת ח"ן ראשית: "כי כל מפקד רוצה ביחידתו יותר ויותר פקידות, גם אם אין בהן צורך"

ממש סבלתי בצבא

נירית חיה חיים מלאי עניין, גם לפני שפגשה בשלמה. עם תום לימודיה בתיכון "בליך" ברמת חן, החליטה נירית לצאת לטיול לחו"ל לבד. ההורים הרימו גבה מופתעת. איך זה נערה צעירה, בת 18, תצא לבדה לעולם. אך נירית נמנית עם אלה המחליטים ומבצעים. שלושה חודשים טיילה ברחבי אירופה, עם תרמיל-גב וחזרה לארץ מאושרת, התגייסה לצה"ל וכעבור חודשיים השתחררה. "המסגרת הצבאית לא התאימה לי", היא מספרת, "ממש סבלתי בצבא. כל החיים חלמתי ללכת לצבא ולתרום ופתאום הציבו אותי כפקידה במשרד, כשכל תפקידי מסתכם בהגשת תה

למפקדים. הרגשתי ממש מושפלת. נכנסתי לדיכאון. בכיתי המון וכעבור זמן קצר עברתי בדיקה אצל הקב"נית (קצינה לבריאות הנפש) ושוחררתי מצה"ל".

נירית לא מסתירה עובדה זו. בטיבעיות היא מספרת על שחרורה מצה"ל. ממש כשם שהיא מספרת בלי התחמקות, על בעיות של "מרד נעורים", שליוו אותה.

נירית ושלמה גרוניך  -  "לאישה" 6.5.84

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה כללי.‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>