בעיה עדינה – ידיעות אחרונות

מאז קום המדינה לא ידענו כל כך הרבה ידיעות על אודות ביצוע אונס בחיילות המשרתות בצה"ל ע"י מפקדיהן הישירים, והדבר אומר דרשוני, זכורות עדיין טענותיהם של הורים רבים,שסירבו להתיר לבנותיהם להתגייס לצה"ל, בטענה שאין עושים טובה לבת ששולחים אותה לחברה כה בלתי מתאימה לה,לפחות מהבחינה המוסרית, על כל זה ענינו להם, כי צה"ל הוא אחד המוסדות הטהורים והנישגבים, ודווקא מהבחינה שעליה דיברו ההורים ההם, ושהעלאת עצם הספק בכך היא עלבון לבנותינו ולצה"ל.

ומה נגיד עכשיו על כל הקומפלקס הזה עכשיו?  האמנם צדקו ההורים ההם שלא היו אופטימיסטים כמונו? אונס הוא בכלל פשע כבד, אפילו בחברה האזרחית. יש המשווים אותו לרצח, וייתכן שאין הם מגזימים בכך. על כל פנים מותר לאנשים בעלי מוצא משפחתי מסורתי מיוחד לחשוב ככה, והרי פשע זה כבד שבעתיים כאשר הוא מתבצע ע"י עבריינים במדים המשחירים בהתנהגותם את פני הצבא שלנו כולו. עבורם יש צרות ענישה חמורות יותר, ויש להנהיג אותן, ומיד, לגבי סוג זה של פשיעה.

ד"ר רוזנבלום  -  יום חמישי, י"ג בשבט תשמ"ו  -  23.1.1986  / ידיעות אחרונות עמ' 2

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה מן העתונות,‏ עם התגים , , .‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>