מה עושות חיילות בצה"ל – הארץ

על המדשאות

…די לסקור את המתרחש בשירות הנשים כדי להסיק כי מינהלת כוח אדם נמצאת במצב ירוד. מצד אחר היא מופעלת על ידי המחשבים החדישים ביותר ומאידך גיסא נראות תוצאות פרימיטיוויות רבות בשטח.

מי שמבקש דוגמאות, די לו שיסתובב במשרד הביטחון וביחידות סמוך הקשורות למשרד. היה קשה להשיג את המספר המדוייק של המשרתות במשרד וביחידות אזרחיות אחרות, אך על פי הערכה אחת מגיע המספר ל- 500 בנות ואולי ל- 600. במסדרונות מסתובבות חיילות רבות ממקום למקום. המשרדים גדושים חיילות – רק משום שתקנים לא נבדקו מעולם, או שנבדקו לפני המבול. בכל הפסקה קצרה אפשר לראות על המדשאות של משרד הביטחון עשרות חיילות שרועות, אוכלות או מנמנמות. אורח זר מרים גבותיו בתמיהה, אך ישראלי מסמיק מבושה.

פקיד בכיר במשרד הביטחון, שבאגפו עובדות כמה חיילות, אמר לי כי יעילותן של החיילות המשרתות אצלו אינה עולה על 50 אחוז, או 60 אחוז לכל היותר, משל יעילות מזכירה  אזרחית. הדבר מעורר בעיות מוסריות, של יחס לעבודה בין העובדים, אם מצב כוח האדם בצה"ל כה חמור והוא יחמיר בעתיד, מדוע יש להציב חיילות לעבודה  במשרד הביטחון ולשלוחות האזרחיות האחרות?

מה עושות כ- 10 חיילות בהוצאה לאור של משרד הביטחון? האם נשלחו לצה"ל כדי לעטוף ספרים, לרבות פרסומים של משרד החקלאות, ולמכור בחנות כזבניות?!  האם מגייסים חיילת כדי שתחשב חשבונות ותתייק במשרד לתגמולים של עובדי משרד הביטחון? האם עבודה בתעשיה הצבאית יכולה להיחשב כשרות בצה"ל? עשרות ומאות מהן עוסקות בהגשת תה וקפה לממונים האזרחים ואורחיהם – לתעשיינים, לקבלנים ואחרים. אין הן צריכות לעשות כזאת, גם לא לאורחים רמי מעלה.

זאב שיף

הארץ, כ"ט בסיון תשל"ח

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה כללי.‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>