מכתב מהרב אונטרמן זצל

מכתב בו הרב אונטרמן מבהיר את דעתו על איסור גיוס בנות

jpg צילום המכתב
איסר יהודה בר"א אונטרמן
הרב הראשי לתל אביב יפו והמחוז
רח אנגל 6
תל אביב
טלפון 65760

ב"ה ב' דברים, ר"ח מנ"א תשכ"ג

 

לכבוד
מר ש. יבנאלי
ת.ד. 5195
ירושלים

א.נ.

קבלנו מכתבך והופתעתי לשמוע דברים מוזרים כאלה בשמי, שהם בניגוד גמור למה שאמרתי בנדון זה. אני גערתי בתוקף בהזדמנויות שונות לראשי בני עקיבא, וגם כשבאו נציגיהם בפני ישיבת המועצה של הרה"ר לישראל על שהם מביאים לחץ על בנות דתיות שלא יצהירו להפטר מצבא. ואני יעצתי להרבה הורים שבנותיהם דתיות, כי ישתמשו בזכות הניתנת להם על פי החוק ויפטרו מגיוס.

מר דניאל לא שאלני מעולם על בתו ולא אוכל להאמין כי יאמר דבר בדוי כזה בשמי. גם לא נכון שאני כפוסק של התנועה, כל זה מפליא בזרותו וזו הפעם הראשונה שאני שומע בדותות כאלה.

אגב: לפני שבועות אחדים באו אלי שני צעירים חברי "בני עקיבא" ובקשו לשמוע חוות דעתי בנדון הצהרות לבנות דתיות. פרשתי להם בפרטות כי צריכות להצהיר וגם פרשתי כי חיי הצבא עלולים לפגוע במדת הצניעות ומפני זה אנו שואפים לכך שכל גיוס הבנות, ולא רק דתיות, יתבטל לגמרי. הם גם מדפיסים את חוות דעתי באחד הקובצים שלהם וכדאי למצוא שם את המאמר (אינני זוכר שם הקובץ).

ולכן יש לך הרשות להכחיש את שמועת השקר ולהודיע בסמכותי כי אין שמץ של אמת בכך, ורק מעשי שטן גורמים לתלות בוקי סריקי ברבני ישראל בניגוד לדעתם.

וה' יהפוך לנו ימי בין המצרים לימי ששון ושמחה וירים …. עמו וקרן תוה"ק במהרה.

 

איסר יהודה אונטרמן

 

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה כללי.‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>